Costellada
La sala de ball del 6 del carrer Delancey, prop de Bowery del qual en pren el nom, The Bowery Ballroom. Dijous al vespre, són les nou i comença a sonar l'ambientació sònica dels Hands Off Cuba, aquest tercet electrònic de Nashville que col·labora amb, i que aquesta nit obre per a, Lambchop.
Els de Kurt Wagner presenten el seu darrer "Damadged" juntament amb The Tosca String Quartet i Hands Off Cuba. En total, 12 intèrprets en escena: guitarres (3), baix, teclats (2), bateria, violins (3), cello i pedal steel. Surten a l'escenari cap a quarts de deu, es van asseient al seu lloc amb els llums de la sala oberts com si d'un concert de música simfònica es tractés. S'asseuen, proven i comproven que tot sigui a lloc, que tot soni com ha de sonar. Només resta l'afinació general. I tot comença, amb aquesta cadència lenta que els caracteritza, aquesta precisió en els arranjaments, aquest preciosisme en les formes, una cura completa pels detalls, per més menuts que siguin. Nota rera nota, com si cadascuna fos més essencial que l'anterior. I per sobre de tot, la veu intensa, greu, a voltes aguda, rica en matisos i d'una sensibilitat extrema del senyor Wagner. Aquest poeta modern amb pinta de "nerd" a càrrec d'una BBQ al backyard de ca seva, en qualsevol poble perdut del midwest.
Però el que aquí hi ha a la graella és una costellada completament diferent; sona americana de la fina, soul, folk i jazz passats per les mans d'uns músics competents que saben el que fan, preocupats més pel fons que per la forma. Cançons dels seus darrers discos "Nixon", "Is a Woman" i molt material de "Damaged". Sensibilitat a flor de pell. Sortim al carrer amb la sensació d'haver vist un dels bons concerts de l'any. No hi busqueu energia desbordada, ni guitarres punyents i rock estripat. A The Bowery Ballroom acabem d'assistir a una costellada de cambra.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada